مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 آذر 1401 ساعت 07:302022-11-27بين الملل

دولت بایدن وادار به لغو تحریم های نفتی ونزوئلا شد


بحران انرژی در آمریکا در پی تحریم روسیه و تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، سرانجام دولت جو بایدن را وادار به تجدید نظر در تحریم های نفتی این کشور علیه ونزوئلا کرد تا تولید نفت و واردات آن را از این کشور آمریکایی لاتین افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سرانجام، ایالات متحده آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد که تحریم نفتی ونزوئلا را بطور موقت لغو کرده و اجازه عرضه محدود نفت از ونزوئلا به بازار آمریکا داده شده است.

این در حالی است که ونزوئلا تا پیش از این، تحت شدیدترین تحریم های واشنگتن قرار داشت اما این کاهش تحریم ها بیش از هر چیز به نفع خود آمریکا است.

بر اساس بیانیه روز شنبه به وقت محلی وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت بزرگ نفتی شورون (Chevron ) مجوزی شش ماهه دریافت کرده است که به این شرکت اجازه تولید نفت یا صادرات فرآورده های نفتی در ونزوئلا را می دهد.

بر این اساس، شرکت حفاری سان رامون مستقر در کالیفرنیا نیز می تواند صادرات نفت خام ونزوئلا را که از سال 2019 متوقف شده بود، از سر بگیرد.

در سال 2020، پیش از آنکه آمریکا دستور توقف کامل عملیات حفاری این شرکت آمریکایی در ونزوئلا را صادر کند، سهم شورون از تولید نفت خام ونزوئلا 15 هزار بشکه در روز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بایدن وادار به لغو تحریم های نفتی ونزوئلا شد

دولت بایدن وادار به لغو تحریم های نفتی ونزوئلا شد